.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيدا و پنهان اعتماد ۵ شنبه


? عباس حکيم زاده آزاد شد؛ در خبرها آمده است عباس حکيم زاده دبير سياسي دفتر تحکيم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه اميرکبير اول دي ماه با قرار وثيقه 100 ميليون توماني از زندان اوين آزاد شد. وي 28 آبان سال جاري در جريان بازداشت فعالان دانشجويي، بازداشت و کامپيوترش ضبط شده بود.

? تماس عرب سرخي بعد از يک ماه؛ فيض الله عرب سرخي عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پس از يک ماه بي خبري با مادرش تماس گرفت. به گزارش نوروز، اين فعال سياسي در گفت وگوي تلفني کوتاه خود ضمن اعلام سلامتي اش گفت از سلول انفرادي به سلول دونفره منتقل شده است.

? پيشگويي به نفع احمدي نژاد؛ جهان نوشت؛ يک چهره سياسي که در محافل سياسي به پيشگويي معروف است اخيراً در جلسه يي درباره انتخابات آينده رياست جمهوري گفته است؛ «رئيس جمهور آينده قطعاً از حلقه يک آقاي احمدي نژاد خواهد بود. بنده کاري به انتخابات شوراها و مجلس ندارم. حتي اگر اصلاح طلبان، لاريجاني، قاليباف و... که به نظر من از يک طيف هستند بتوانند انتخابات شوراها و مجلس را هم ببرند، انتخابات رياست جمهوري را نخواهند برد. البته بعيد است اصلاح طلبان انتخابات شوراها و مجلس را ببرند، چون ما اقداماتي را انجام خواهيم داد که همه را غافلگير خواهد کرد.» وي سپس در ميان حيرت حاضران در جلسه عنوان مي کند؛ «رئيس جمهور آينده يک شخصيت صفرکيلومتر است. خود احمدي نژاد هم معاون اول او خواهد شد و در انتخابات آستين ها را بالا خواهد زد و به نفع او فعاليت خواهد کرد.» اين پيشگو در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه با توجه به اخبار منتشره درباره کانديداتوري احتمالي شما (فرد پيشگو) آيا اين فرد خود شما هستيد، گفته است شما کاري به اسم نداشته باشيد.

? فرار پسر بن لادن از ايران؟، تعدادي از افراد خانواده اسامه بن لادن رهبر القاعده مدعي شده اند جمهوري اسلامي ايران آنها را نزديک به هشت سال است که بازداشت کرده و اجازه هيچ گونه تماسي با دنياي خارج به آنها نداده است. سايت خبري ديپلماسي ايران نوشت؛ «ايمان بن لادن پسر اسامه بن لادن که به سفارت عربستان سعودي در تهران پناهنده شده، مدعي شده از تيم حفاظتي اش که به شدت وي را تحت کنترل داشته اند، فرار کرده و به سفارت عربستان آمده است. ايمان در تماس تلفني با برادرش عبدالله که ساکن عربستان سعودي است، گفته است از زمان حمله امريکا به افغانستان در سال 2001 وي و پنج تن از برادرانش توسط نيروهاي ايراني بازداشت شده اند.» وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اين ادعا را رد کرده است.

? پاسخ شماري از همکاران جهان اقتصاد؛ روز گذشته در ستون پيدا و پنهان روزنامه اعتماد مطلبي درباره روزنامه جهان اقتصاد منتشر شد که يادآوري چند نکته در اين ارتباط ضروري به نظر مي رسد. عبارات مطلقي چون کارکنان روزنامه بدون تحقيق کافي در اين خبر نقل شده است. کارکنان جهان اقتصاد تنها کساني نيستند که شکايتي يا ادعايي دارند و به علاوه لازم است در يک خبر عوامل دخيل همگي ديده شده و اگر مطلبي درباره آنان نقل شده است نظر آنان نيز درج شود. در روزگاري که از زمين و زمان احکام عجيب براي رسانه ها مي بارد و هر روز به انواع مشکلات گرفتار مي شوند و امثال اينها مي شوند پنجه کشيدن فعالان اين عرصه به صورت يکديگر، چه کسي را خوشحال مي کند. ما همکاران روزنامه جهان اقتصاد اميدواريم اين پنجه کشيدن ها از روي غفلت باشد وگرنه تلخي اينکه در اثر رفتار ما دشمنان رسانه ها خوشحال شوند، عميق تر بر جان ما خواهد نشست. همچنين خوب است اگر قضاوتي درباره يک رسانه و کارکنان آن انجام مي شود درباره ميزان مشارکت جويي مدعيان، مسووليت پذيري آنان، رعايت ابتدايي ترين اصول فعاليت حرفه يي و از همه بالاتر رعايت انصاف نيز عباراتي در احکام صادره نقل شود.

? فاجعه انساني با خاموشي رآکتور هسته يي؛ سايت اطلاع رساني فرانسوي نو ويولانس طي مقاله يي نسبت به فاجعه انساني آتي در ايران هشدار داد. به گزارش سرويس بين الملل آينده، اين سايت خبري در شماره اخير خود در مطلبي با عنوان «نبايد انرژي هسته يي براي مصارف پزشکي و جان 850 هزار بيمار وابسته به آن گروگان آژانس انرژي اتمي و 1«5 شود» به قلم خانم ميري دولامار نوشت؛ «کشورهاي 1«5، تهديد تحريم هاي جديد عليه ايران را در صورت عدم ارسال اورانيوم غني شده به خارج مطرح مي کنند که اين کشورها انرژي هسته يي براي مصارف پزشکي در ايران را به گروگان گرفته اند و آژانس انرژي اتمي به رغم عضويت ايران در اين سازمان از انجام تعهدات خود نسبت به تامين اورانيوم غني شده 5/19درصدي براي مصارف پزشکي کشورهاي امضاکننده ان پي تي سر باز مي زند. با اين کار، جان 850 هزار ايراني به گروگان گرفته شده است که تعدادي از آنها در صورت عدم دسترسي به اين نوع درمان ها، جان خود را در آينده نزديک از دست خواهند داد.»

? تغييرات يک و دو؛ آينده نوشت عصر سه شنبه معاون سيما طي حکمي فرجي مدير شبکه دو را با برازش مدير شبکه يک تلويزيوني عوض کرد. در پي اين تغيير و تحولات اين دو مدير تنها جاي خود را از ساختمان سيما به ساختمان الوند تغيير دادند.

? ابلاغ کتبي به نهضت آزادي؛ محمد توسلي، هاشم صباغيان، ابوالفضل بازرگان، سيدامير خرم و علي اکرمي پنج عضو نهضت آزادي احضار و شش ساعت بازجويي شدند. در اين جلسه کتباً به آنها ابلاغ شد با توجه به سوءاستفاده بيگانگان و دشمنان از مراسم مرحوم آيت الله منتظري، تبعات برگزاري هرگونه مراسمي براي اين مرجع تقليد پيشاپيش به آنها تذکر داده مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.